Kopje thee?

In een wereld waarin je telkens te maken krijgt met top-10 lijsten van de 'meest gevaarlijke voedingswaar' en andere waarschuwingen, wordt het steeds minder overzichtelijk om een verantwoorde voedingskeuze te maken. Neem drinkyoghurt. Koop je nu drinkyoghurt met Suiker (Vifit), of koop je de variant met Zoetstof (Optimel)? En is het niet Arla Drinkyoghurt die beweert 'geen rommel' toe te voegen aan hun drinkyoghurt, maar wel zoet met Stevia (waar de meningen ook over verdeeld zijn)? Dan hebben we het alleen nog maar over drinkyoghurt. Je kunt dit 'vragenspel' op praktisch ieder voedingsproduct toepassen. Komt het op drinken aan, dan zijn de meest veilige drankjes nog altijd .. water, thee en koffie (zonder suiker of zoetstof). Zuivel nodig? Kies dan eens voor doodeenvoudige karnemelk. Oh zo gezond. 

Koffie en Thee

 

 

  • Koffie – drink bij voorkeur gefilterde koffie (koffie waarbij filtering plaatsvindt) en niet meer dan 4 kopjes per dag (bron: Voedingscentrum.nl
  • Thee – drink tot maximaal 4 koppen thee (zonder suiker) per dag. Er bestaan vele theesoorten (zwarte thee, groene thee, vruchtenthee) en varianten (zoals detox thee), ieder heeft zo zijn eigen kenmerken (lees meer over detoxthee: bron: Detoxthee.nl